Opel, krizi Türkiye ile aştı

schomberger

Global Mod
Global Mod
Opel, krizi Türkiye ile aştıOtomotiv sektörü yonga, tedarik ve lojistik gibi sayı sorunla boğuşuyor. Artan talebe rağmen yeterli sayıda üretilmeyen araçlarda öncelik henüz kârlı pazarlar olan Avrupa ve ABD’nin oluyor. Yani Türkiye gibi ülkeler istediği zamanda istediği uzlaştıran almakta zorlanıyor. Ancak, Opel’in Mayıs 2022’dahi göreve başlayan yeni CEO’su Florian Huettl’in verdiği Türkiye mesajları ve ortaya koyduğu vizyon yerde akıllandırma tersine çevirdi. Sektörde yaşanan sıkıntıları, “Normalde Türkiye gibi stabil olmayan pazarlarda üst yönetimleri ikna yazar, güven sağlamak yorucu iştir. Kendi kredibilitenizi ortaya koymadan çözemezsiniz” sözleriyle müfit Opel Türkiye Genel Müdürü Alpagut Girgin, Opel’in davetlisi olarak katıldığımız KKTC’dahi plânlı yeni Astra lansmanında konuyla ilgili olarak özetle şu açıklamaları yaptı:

‘BİZDE PROBLEM KALMADI’


“Florian’ın ziyareti rutin tek ziyaret olmadı. Çok önemli dayanak ve vizyon aldık, farklı hissettik. 23 yıldır Opel’dahi çalışıyorum ve ilk kez “Türkiye Opel’in 3. ana pazarı” kavramını duydum. Tabi, arkanızda sayı üst seviye birisinin talimat gücü olduğunda içildikten sayı şeyle uğraşmıyorsunuz. Hafiften konfor alanı yarattı. Burada en yetişkin risk mahcup olmamak. Sonuçta, son urup itibarıyla Opel’in tedarik problemi kalmadı. Hatta tahminlerimizin biraz henüz üzerinde vasıta alacağız gibi gözüküyor. Pazar şartlarında bu henüz fazla verilebilecek tek dayanak, konfor alanı olamaz. Bu dayanak bize esneklik sağlıyor. Hemen tek senaryodan, öbürüne geçebiliyoruz. Pazar açıldı mı talebimizi iletiyoruz, onayımızı alıyoruz.”



600 1000 kişiyi kapsıyor! Sözleşmeliye kadro için geri sayım
ASTRA’DA 2.500 HEDEFİ



Ağustos 2022 sonuna kadar 21 1000 tane satış gerçekleştirdiklerini dile getiren Girgin, kalan 4 ayda yeni Grandland ve Astra’nın bile etkisiyle 24 1000 adedin üzerinde satış yapacaklarını söyledi. Girgin, “750 binlik pazar öngörüsüyle yerde yılı 45 binin biraz üzerinde satışla kapatmayı bekliyoruz. Satışların 2 1000 500’ü yeni Astra’dan, tek o kadarı bile yeni Grandland’takt gelecek. Şimdiye kadar ürün gamımız eksik mücadele verdik. C-Hatchback’imiz, C-SUV’umuz yoktu. İlk kez ürün gamımız tam tek şekilde rekabetin içerisinde olacağız. 2023 için ise hedefimiz 63 1000 adetle Türkiye satış rekorumuzu (mevcut rekor 58 1000 tane) kırmak. Pazardaki payımızı yüzde 7’ye anlamak” şeklinde konuştu.


YATIRIM İÇİN ARAÇ ALAN SAYISI AZALDI


Özellikle son 1 yıldır hem yeterli sayıda üretilememesi hem dahi hızla kalan fiyatları nedeniyle önemli tek yatırım uzlaştıran olarak görülen sıfır araçlarda ağustos ayında yerde hâl tersine döndü. Geçtiğimiz ağrı yatırım gayeli otomobil alanların sayısının önemli ölçüde düştüğünü tamlayan Alpagut Girgin, “Hatta yatırım gayeli saha kişi sayısı sıfıra yaklaştı. Bu merkezde, kurum gücünün azalması ve ÖTV’nin sürekli gündemde olmasının kafaları karıştırması etkili oldu diyebilirim” açıklamasında bulundu. Alpagut Girgin, ODD Başkanı’nın “Araçları saha öncü, yeni vasıta matlûp kimse kalmadı” sözlerine katılmadığını bile belirterek, “Türkiye’dahi 1.000 kişiye sakıt vasıta sayısı hala ortalama 150’lerde. Dolayısıyla sayı kişinin halen araca ihtiyacı var. Bu insanlar toplu taşıma seçenekleri sınırlı olduğu için alımını öteleyemiyor” niteleyerek konuştu. Girgin ayrıca, eylül ayında otomobil ve hafif ticari vasıta pazarının 65-70 1000 adetlerle kapanacağını bile dile getirdi.

‘YENİ ASTRA’YLA C-HATCHBACK’TE BİRİNCİ OLACAĞIZ’


KKTC’deki lansman kapsamında Opel’in C-Hatchback sınıfında merakla muhtemel modeli Astra’nın detayları bile paylaşıldı. Buna göre Edition, Elegance, GS Line ve GS olmak üzere 4 farklı tesisat seçeneğiyle Türkiye’ye gelen yeni Astra, 1.2 litre turbo benzinli ve 1.5 litre diesel motorlarla satışa sunuldu. Modelin giriş versiyonu Edition’bile 1.2 litrelik benzinli motorla beraberce 6 ileri manuel vitesli şanzıman seçeneği dahi olacak. Bu versiyon için fiyat 668 1000 900 TL olarak belirlenirken, 1.2 litrelik 8 ileri otomatik şanzımanlı en üst tesisat seçeneği GS’te fiyat 924 1000 900 TL’ye kadar çıkıyor. Opel Türkiye Genel Müdürü Girgin, 2023’te yeni Astra ile ithal C-Hatchback satışlarında zaman olmayı hedeflediklerini söyledi. Astra’nın özellikleri açısından tam karşısında konumlanan başka tek Alman Volkswagen Golf ile 2023’te kıyasıya tek rekabete girmesi bekleniyor.




Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.