PEUGEOT 408 2023’te Türkiye’ye geliyor28.11.2022 15:22
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı
Ekim 2022’deki Paris Otomobil Fuarı’nda çevre tanıtımı yapılan yeni PEUGEOT 408, 2023’ün ilk aylarında kademeli olarak yollara çıkmaya başlayacak. PEUGEOT, son yıllarda SUV 2008, SUV 3008 ve SUV 5008 modelleriyle yakaladığı başarıyı, yeni 308 ile sürdürerek her modeliyle sınıfının referans noktası olmayı başardı. PEUGEOT, yeni 408 ile son basamak rekabetçi C segmentindeki ürün çeşitliliğini artırırken, markanın yerde sınıftaki başarısını sürme ettirmeyi hedefliyor.
SUV kodlarıyla harmanlanmış
Yeni 408’in tasarımında ilk göze mazrup, markanın özgün kedi duruşu marka aidiyetine gönderme yapıyor. Keskin tasarım çizgileriyle beraberce ön tasarım, yeni kedigillerden başlı PEUGEOT logosuna gururla ev sahipliği yapıyor. Arka tamponun ters kesimi göz alcu profile güçlü tek görünüm kazandırıyor. Farlarda kullanılan Matrix LED teknolojisi, yüksek il performansı sağlarken tıpkısı zamanda, ince far tasarımlarına olanak tanıyor. Bu far tasarımı 408’açınık kararlı ve güçlü tek aybakım kazandırıyor. Işık imzası tampona entegre kedigillerden kadın tasarımı iki LED şeridi ile adî gerçek uzanıyor.
Sıra dışı ölçüler
408, C segmentinde alelade olunmadık, güçlü SUV kodları barındıran göz alcu tek Fastback karoser formunda hariç tasarıma sahip. EMP2 platformu kullanılarak üretilen 408, 4.687mm uzunluğa, 1.859 mm (aynalar katlı) genişliğe ve 2.787 mm aks mesafesiyle sınıfının limitlerini zorluyor. Söz konusu aks mesafesi geniş arka koltuk yaşama alanını yanında getiriyor. Ön iz genişliği 1589mm ve arka iz genişliği 1.604 mm olan yeni PEUGEOT 408, 20 inçlik jantları ve 720 mm boyutlarında tekerlekleriyle yolda güçlü ve kendinden emin tek durum sergiliyor. Yeni PEUGEOT 408, 1.478mm’lik yüksekliği ile zarif ve sportif tek profil ortaya koyuyor.
Yeni motorlar var
Araçta PLUG-IN HYBRID 225 açınık-EAT8 ve PLUG-IN HYBRID 180 açınık-EAT8 isimli iki tane şarj edilebilir hibrit motor sunuluyor. 180 açınık-EAT8; 150 HP güce sahip PureTech benzinli motor ve 81 kW güce sahip elektrikli motora, 225 açınık-EAT8 ise 180 HP güce sahip PureTech benzinli motor ve 81 kW güce sahip elektrikli motora sahip. Her iki şarj edilebilir hibrit motor bile EAT8 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla gücünü ön tekerleklere aktarıyor. Her iki şarj edilebilir hibrit versiyon bile lityum-iyon batarya ile 12,4 kWsa şarj kapasitesine ve 102 kW güce sahip. Şarj standart olarak 3,7 kW tek fazlı şarj cihazı ve isteğe tâbi 7,4 kW tek fazlı şarj cihazı ile gerçekleştiriliyor. 7,4 kW’lik Wall Box ya bile tek fazlı entegre şarj cihazı ile tam şarj yaklaşık 1 saat 55 an sürerken, 3,7 kW’lik şarj cihazı ile tam şarj yaklaşık 3 saat 50 an sürüyor. Standart prizde ise tam şarj süresi yaklaşık 7 saat 30 an sürüyor. Ayrıca 3 silindirli 130 HP 1.2 litre PureTech içten yanmalı tek motor seçeneği dahi bulunuyor. 8 ileri vitesli EAT8 otomatik şanzıman ve start&stop özelliği ile yerde motor Euro 6.4 emisyon normunu karşılıyor. İlerleyen dönemde ise tamamen elektrikli versiyon bile sunulacak.Küresel hedeflere sahip model, önce Avrupa pazarı için Fransa’nın Mulhouse kentinde, kısa tek süre sonra bile Çin pazarı için Çin’deki Chengdu fabrikasında üretilecek.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.
Haber Kaynağı: Mehmet Ali Kantarcı
Ekim 2022’deki Paris Otomobil Fuarı’nda çevre tanıtımı yapılan yeni PEUGEOT 408, 2023’ün ilk aylarında kademeli olarak yollara çıkmaya başlayacak. PEUGEOT, son yıllarda SUV 2008, SUV 3008 ve SUV 5008 modelleriyle yakaladığı başarıyı, yeni 308 ile sürdürerek her modeliyle sınıfının referans noktası olmayı başardı. PEUGEOT, yeni 408 ile son basamak rekabetçi C segmentindeki ürün çeşitliliğini artırırken, markanın yerde sınıftaki başarısını sürme ettirmeyi hedefliyor.

SUV kodlarıyla harmanlanmış
Yeni 408’in tasarımında ilk göze mazrup, markanın özgün kedi duruşu marka aidiyetine gönderme yapıyor. Keskin tasarım çizgileriyle beraberce ön tasarım, yeni kedigillerden başlı PEUGEOT logosuna gururla ev sahipliği yapıyor. Arka tamponun ters kesimi göz alcu profile güçlü tek görünüm kazandırıyor. Farlarda kullanılan Matrix LED teknolojisi, yüksek il performansı sağlarken tıpkısı zamanda, ince far tasarımlarına olanak tanıyor. Bu far tasarımı 408’açınık kararlı ve güçlü tek aybakım kazandırıyor. Işık imzası tampona entegre kedigillerden kadın tasarımı iki LED şeridi ile adî gerçek uzanıyor.

Sıra dışı ölçüler
408, C segmentinde alelade olunmadık, güçlü SUV kodları barındıran göz alcu tek Fastback karoser formunda hariç tasarıma sahip. EMP2 platformu kullanılarak üretilen 408, 4.687mm uzunluğa, 1.859 mm (aynalar katlı) genişliğe ve 2.787 mm aks mesafesiyle sınıfının limitlerini zorluyor. Söz konusu aks mesafesi geniş arka koltuk yaşama alanını yanında getiriyor. Ön iz genişliği 1589mm ve arka iz genişliği 1.604 mm olan yeni PEUGEOT 408, 20 inçlik jantları ve 720 mm boyutlarında tekerlekleriyle yolda güçlü ve kendinden emin tek durum sergiliyor. Yeni PEUGEOT 408, 1.478mm’lik yüksekliği ile zarif ve sportif tek profil ortaya koyuyor.
Yeni motorlar var
Araçta PLUG-IN HYBRID 225 açınık-EAT8 ve PLUG-IN HYBRID 180 açınık-EAT8 isimli iki tane şarj edilebilir hibrit motor sunuluyor. 180 açınık-EAT8; 150 HP güce sahip PureTech benzinli motor ve 81 kW güce sahip elektrikli motora, 225 açınık-EAT8 ise 180 HP güce sahip PureTech benzinli motor ve 81 kW güce sahip elektrikli motora sahip. Her iki şarj edilebilir hibrit motor bile EAT8 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla gücünü ön tekerleklere aktarıyor. Her iki şarj edilebilir hibrit versiyon bile lityum-iyon batarya ile 12,4 kWsa şarj kapasitesine ve 102 kW güce sahip. Şarj standart olarak 3,7 kW tek fazlı şarj cihazı ve isteğe tâbi 7,4 kW tek fazlı şarj cihazı ile gerçekleştiriliyor. 7,4 kW’lik Wall Box ya bile tek fazlı entegre şarj cihazı ile tam şarj yaklaşık 1 saat 55 an sürerken, 3,7 kW’lik şarj cihazı ile tam şarj yaklaşık 3 saat 50 an sürüyor. Standart prizde ise tam şarj süresi yaklaşık 7 saat 30 an sürüyor. Ayrıca 3 silindirli 130 HP 1.2 litre PureTech içten yanmalı tek motor seçeneği dahi bulunuyor. 8 ileri vitesli EAT8 otomatik şanzıman ve start&stop özelliği ile yerde motor Euro 6.4 emisyon normunu karşılıyor. İlerleyen dönemde ise tamamen elektrikli versiyon bile sunulacak.Küresel hedeflere sahip model, önce Avrupa pazarı için Fransa’nın Mulhouse kentinde, kısa tek süre sonra bile Çin pazarı için Çin’deki Chengdu fabrikasında üretilecek.
Yasal Uyarı: Sitemiz tasarım aşamasındadır ve tüm içerikler hayal ürünüdür. Gerçek kişi ve kurumlar ile benzerlikleri tamamen tesadüfidir. İçerikler haber niteliği taşımaz ve gerçekliği yoktur. Sitemiz taslak aşamasında rastgele oluşturulan içeriklerden sorumlu değildir. Yinede sitemizden kaldırılmasını istediğiniz içerikler için [email protected] adresine mail ileterek taleplerinizi iletmeniz halinde yasal süre içerisinde tüm içerikler sitemizden kaldırılacaktır.